Personální poradenství pro firmy

Výkonnost firem a organizací závisí na mnoha faktorech – na finanční stabilitě, na technickém vybavení, na způsobu řízení, atd. Máme za to, že v dnešním konkurenčním prostředí nastává doba, kdy se nejvýznamnějším faktorem úspěšnosti firmem a organizací stávají lidé.

 

V personálním poradenství se zaměřujeme na malé a střední firmy/organizace, které zpravidla nemají zaměstnány personální specialisty a často tuto práci zajišťují svými silami.  

 

V oblasti personalistiky se specializujeme na:

  • Zvýšení motivace zaměstnanců - společně objevíme možnosti, jak lépe stimulovat Vaše zaměstnance, aby u nich došlo k trvalému zvýšení pracovního výkonu.
  • Nalezení správné firemní/personální strategie – pomůžeme Vám s tvorbou vize či nalezením dlouhodobých strategických cílů, které budou v souladu s Vaší představou o budoucím směřování firmy či organizace. Využíváme řady kreativních metod, ať už pro individuální či skupinovou strategickou práci.
  • Pomůžeme Vám s výběrem nových pracovníků – Provedeme Vás celým procesem náboru nových pracovníků od definování pracovní náplně, přes zadání efektivní inzerce pracovní pozice, organizaci výběrového řízení až po nastavenáí adaptačního procesu nového zaměstnance. Pomocí metod Assessment centra snížíme riziko špatné volby při výběru nových zaměstnanců do týmu. Při profilování uchazečů využíváme také profesionální psychodiagnostické testy. 
  • Řešení konfliktů ve firmách formou neutrální osoby (mediátora) Vám pomůžeme ve vzájemné konstruktivní komunikaci, která povede k vyřešení konfliktu a dosažení spokojenosti zúčastněných stran.  

Příběh z praxe:
 

„Potřebuji vyřešit konfliktní situaci na pracovišti, která mne zatěžuje“

Spolumajitel stavební firmy se na mne obrátil s tím, že má ve firmě jednoho velmi "konfliktního" člověka. Tento člověk zastával pozici logistika a věčně se hádal s asistentkami, které měnily termíny dodání zboží podle přání klientů, pak zase s dodavateli a vyvrcholilo to hádkou s manažerem, když logistik odmítl přejít na nový informační systém a trval na své tabulce v Excelu. Tato situace spolumajitele zatěžovala, protože jeho podřízení si s ním nevěděli rady a ve finále s ním odmítali komunikovat i klienti. Po motivačním rozhovoru s logistikem a následné pracovní diagnostice se ukázalo, že jeho talentem rozhodně nebyla mezilidská komunikace, ale práce s čísly, zaměření na detail. Neustále změny obtížně zvládal. Nakonec jsem mu doporučila, aby zkusil změnu. Připravila jsem ho na výběrové řízení u auditorské firmy, které získal, a od té doby žádný významnější konflikt na pracovišti už neměl. Zaměřil se perfektní přípravu podkladů pro auditory, kde plně uplatnil svou systémovost, zaměření na detail a soulad či nesoulad s normami. Spolumajitel stavební firmy si na jeho místo vybral člověka s osobnostním profilem, který lépe odpovídal profilu pracovní pozice logistika, kde vedle větší flexibility ve vztahu ke změnám, přibyla ještě komunikační zdatnost a snaha nalézt vzájemně přijatelné řešení.