Nabízíme
Personální akademie 2025
Personální akademie 2025
– Váš klíč k inspirativnímu vedení a modernímu pojetí personalistiky
Zveme Vás na šestidenní prohloubení znalostí a dovedností v oblasti řízení lidí a týmů s praktickými metodami, které okamžitě přenesete do své praxe. Tato akademie je navržena tak, aby Vás posílila v roli lídra, který svým přístupem přináší změnu, rozvoj a inspiraci. Akademie je primárně určena pro manažery, vedoucí pracovníky, personalisty a další zaměstnance malých a středních organizací, kteří jsou pověřeni personálními úkoly.
Klíčová témata: |
Den 1 – Úvod do světa personalistiky a strategického HR
Vstupní díl odhalí teoretické základy personalistiky a navazující procesy – od náboru a onboardingu
až po rozvoj, hodnocení a odměňování zaměstnanců. Představíme Vám moderní HR modely a ukážeme, jak je propojíte s cíli vaší organizace. Navíc si prakticky vyzkoušíte řešení případové studie, která odhalí možnosti optimalizace reálných HR procesů a to, že personální kompetence jsou součástí každé manažerské pozice.
Den 2 – Age management a multigenerační týmy
Objevíte principy age managementu a pracovní schopnosti (work ability). Porozumíte očekáváním generací W, B, X, Y, Z i α, pochopíte motivaci zaměstnanců různých věkových skupin od 20+ po 60+. V interaktivním workshopu rozpoznáte stereotypy i silné stránky multigeneračních týmů, podpoříte inkluzi a diverzitu a nacvičíte řešení konfliktních situací s ohledem na optimální generační rovnováhu.
Den 3 – Výběr nových zaměstnanců jako strategická disciplína
Na konci tohoto bloku budete přesně vědět, co obnáší personální branding a personální marketing organizace. Naučíte se připravit se na výběrová řízení, pochopíte, proč a jak si rozdělí role během výběrového řízení manažer, personalista a případně další přizvaní odborníci. Zkusíte si vytvořit atraktivní inzerát pracovní pozice a vybrat vhodné komunikační kanály pro kandidáty. V simulaci si vyzkoušíte reálný pohovor s kandidátem za pomocí databanky otázek a připravených modelových situací. Součástí bude i plán efektivní adaptace nového zaměstnance.
Den 4 – Talent management a individuální rozvoj zaměstnanců
Zaměříme se na tvorbu skutečně účinných individuálních rozvojových plánů zaměstnanců, zahrnujících školení, mentoring a koučink. Identifikujete a podpoříte talenty ve své organizaci tak, aby jejich kariérní postup odpovídal vizím organizace. Vytvoříte si strukturovaný vzdělávací plán podle modelu 70-20-10. Vyzkoušíte si koučovací rozhovor (s využitím metody GROW) s fiktivním zaměstnancem a vypracujete konkrétní rozvojový plán.
Den 5 – Řízení změn a týmová stabilita
Jak zvládat změny v týmech, aniž byste ztratili energii? Seznámíme Vás s metaforou „údolí zoufalství“ – naučíte se reagovat účelně v každé fázi změny. Probereme dopad přijetí nového zaměstnance na tým i situace, kdy pracovní role přestává zaměstnanci vyhovovat. Seznámíte se s principy outplacementu, etickým ukončením, komunikací i podporou odcházejících. Myslíme i na psychologickou podporu – kdy zapojit odborníky a jak využít pracovní diagnostiku. Probereme společně případovou studii dopadu reálné změny na pracovní kolektiv s cílem navrhnout efektivní řešení.
Den 6 – Kreativní leadership a týmová inovace
Uvolněte kreativitu svého týmu – seznámíme Vás s fázemi kreativního procesu a překonáním jeho bariér. Vyzkoušíte kreativní techniky od základních (brainstorming, mind mapping) po pokročilé (vision board, analogie, rolestorming). Společně zrealizujete týmový projekt – třeba inovaci produktu nebo služby – a objevíte techniku Sandtray („metafory v písku“), která pomáhá odhalit skryté cesty ke kreativitě a řešení konfliktů v týmech.
Jak bude akademie organizovaná?
|
- Kombinujeme různé metody výuky – u nás se setkáte nejčastěji s krátkým teoretickým úvodem do tématu lektora a následně prací v malých pracovních skupinkách při řešení případových studií a modelových situací s využitím nejrůznějších kreativní metod. Občas doplňujeme týmovou práci individuálním zadáním účastníkům nebo prací ve dvojicích.
- ü Stavíme na praxi – Řešíme konkrétní pracovní situace z běžné praxe účastníků a účastníci akademie mají možnost si v bezpečném prostředí vyzkoušet různé varianty řešení komplikovaných pracovních situací.
- Výuka bude probíhat v malé skupině do 16 účastníků, což umožňuje vysoký stupeň zapojení účastníků do výuky a výuku přizpůsobit možnostem a aktuálním požadavkům účastníků.
- Výuka je organizovaná do 3 dvoudenních modulů jednou měsíčně. Celková časová dotace personální akademie je 48 vyučovacích hodin.
- Celá personální akademie bude organizovaná na jednom místě v konferenčním sále Ostravského muzea (Masarykovo náměstí 1, Ostrava).
- Svou závaznou přihlášku zašlete spolu s fakturačními údaji nejpozději do 30. 9. 2025 na kontaktní e-mail organizátora vzdělávání: sona.plhakova@gmail.com
Lektorský tým: |
Ve vedení jednotlivých modulů personální akademie se budou střídat zkušené lektorky pod vedením Mgr. Ing. Soni Plhákové, která může nabídnout syntézu zkušeností z profese lektora, psychologa a personálního poradce.
o Mgr. Ing. Soňa Plháková nabízí jedinečnou praktickou 10tiletou zkušenost z oblasti PR a vedení oddělení interní komunikace v nadnárodní energetické korporaci s 3000 zaměstnanci. 20 let vede vlastní personální a psychologickou praxi. Ve své personální praxi se specializuje na oblast komunikace, konfliktní komunikace, koučování a rozvoj zaměstnanců s ohledem na jejich věk, aplikaci age managementu v řízení pracovních týmů a strategickou personální práci.
o Mgr. Barbara Konderlová – zkušená lektorka a psycholožka, která může nabídnout praktické dovednosti z oblasti psychologie práce v automobilovém průmyslu a dopravní psychologie. V rámci personální akademie se specializuje na motivační dovednosti ve vazbě na talenty a věk, podávání zpětné vazby a spolupráci v rámci pracovních týmů.
o Ing. Kateřina Michaliková – zkušená manažerka s mnoholetou praxí s vedením středních a velkých pracovních kolektivů v oblasti sociální péče. V rámci personální akademie se specializuje na oblast výběru zaměstnanců a jejich dlouhodobý rozvoj, efektivní vedení týmů, etiku a etiketu v pracovním procesu.
Termíny a časový plán akademie: |
Personální akademie je organizována do 3 vzdělávacích modulů po 2 dnech (jedná se vždy o čtvrtek a pátek) s celkovou časovou dotací 48 vyučovacích hodin, a to v těchto termínech:
- 9. října 2025 - Úvod do světa personalistiky a strategického HR
- 10. října 2025 - Age management a multigenerační týmy
- 6. listopadu 2025 - Výběr nových zaměstnanců jako strategická disciplína
- 7. listopadu 2025 - Talent management a individuální rozvoj zaměstnanců
- 4. prosince 2025 – Řízení změn a týmová stabilita
- 5. prosince 2025 – Kreativní leadership a týmová inovace
Každý vzdělávací modul má časovou dotací 2 x 8 vyučovacích hodin a obvykle je organizován podle tohoto časového plánu:
1. den i 2. den:
- 8:30 - 10:00 vyučovací blok
- 10:15 - 11:45 vyučovací blok
- 11:45 - 12:45 přestávka na oběd
- 12:45 - 14:15 vyučovací blok
- 14:30 - 16:00 vyučovací blok
Cena: |
- Cena za celou personální akademii v rozsahu 56 vyučovacích hodin pro 1 účastníka činí 12 000 Kč bez DPH, tzn. 14 520 Kč včetně 21 % DPH. Jsme plátci DPH.
- Navrhujeme fakturaci na základě potvrzení závazné přihlášky účastníka se splatností 14 dnů nejpozději však do 30.9.2025.
Cena zahrnuje:
- Cena zahrnuje přípravu lektora a lektorské vedení jednotlivých modulů, zpracování podkladů a tisk pracovních materiálů pro účastníky, přípravu pomůcek pro účastníky, zpětnou vazbu k zadávaným případovým studiím.
- Cena zahrnuje vystavení osvědčení pro jednotlivé účastníky akademie včetně proškolených témat a časové dotace.
- Organizační zajištění včetně pozvánek a propagace mezi účastníky personální akademie.
- Pronájem prostoru pro realizaci jednotlivých modulů personální akademie. Akademie bude probíhat v prostorách Ostravského muzea (Masarykovo náměstí 1, Moravská Ostrava a Přívoz).
- Drobné občerstvení formou coffee breaku a pitný režim během školícího dne.
Cena nezahrnuje:
- Cena za kurz nezahrnuje stravování a ubytování pro účastníka v rámci jednotlivých modulů personální akademie. Toto si účastníci zajišťují sami.
Kontaktní a fakturační údaje: |
Centrum Sámovka s.r.o.
Sídlo: Sámova 714/18, 700 30 Ostrava – Hrabůvka
IČO: 06798624, DIČ: CZ06798624 - plátce DPH
Bankovní spojení: Raiffeisenbank a.s.; Číslo účtu: 000000-1140723002/5500
Mgr. et Ing. Soňa Plháková - jednatelka společnosti
Tel.: +420 724 039 259; asistentka: 727 939 244, E-mail: sona.plhakova(zavináč)gmail.com, www.centrumsamovka.cz